Newly revealed State Department emails from last spring show the agency worked with officials at the White House to push back on stories about Hillary Clinton's email server.

Jen Psaki, a former State Department spokesperson who went on to serve as White House communications director, called the email controversy a "swirl of crap."

The 17 pages of records, obtained by the Republican National Committee through one of several Freedom of Information Act lawsuits, sheds light on the administration's careful management of a controversy that threatened to eclipse Clinton's entry into the presidential race last year.

In one exchange from March 2015, White House and State Department staff discussed an effort to prevent John Kerry from facing questions about Clinton's emails in an upcoming interview on an CBS' Face the Nation.

"Think we can get this done so he is not asked about email," said Jennifer Palmieri, the former White House communications director who went on to serve in the same position on Clinton's campaign.

Transcripts from the March 15, 2015 appearance show Kerry was not asked about the emails during his appearance.

In another, Patrick Kennedy and Heather Samuelson, a Clinton aide who received immunity during the FBI investigation into her emails, complained about a "wildly inaccurate" Politico story that suggested, in May 2015, that Clinton had done the "wrong thing" by operating a private server.

The Politico story in question simply quoted what a State Department representative had said during a Senate hearing. The agency's inspector general later confirmed that Clinton's email practices violated State Department record-keeping practices.

Psaki wrote to Palmieri and bragged in March 2015 that she was "good to go on killing CBS idea."

The interest of White House aides in shaping coverage of Clinton's emails stands in contrast to the hands-off stance they took in public around the same time. President Obama denied knowing of the server's existence, and the White House largely referred email-related questions raised during briefings to the State Department.

The emails were first provided to the Wall Street Journal but were also shared with the Washington Examiner.